Tudj meg többet a 3D tartalomkészítésről

Mi az a 3D tartalom?

A 3D tartalom, vagy vizuális tartalom az összes termékkép, például nagy felbontású fotók, videók, GIF-ek, különböző szögből készült felvételek, 360°-os termékképek, használat közben készült felvételek és a felhasználók által generált tartalmak (User Generated Content, UGC) gyűjtőfogalma.

Mire használják a 3D-s tartalmakat?

A 3D-s tartalmakat mindenféle termék bemutatására használják különféle médiákban, online és offline egyaránt. A 3D tartalom tartalmazhatja valós termékek képeit, de az olyan úttörő technikáknak köszönhetően, mint a renderelés, nem létező tárgyakról is létrehozhatók a legszebb, fotórealisztikus képek.

Milyen technikák állnak rendelkezésre 3D-s tartalom létrehozásához?

Számos technika létezik a 3D-s tartalom létrehozására. Természetesen létezik a hagyományos (digitális) fényképezés, ahogyan azt mindannyian ismerjük. A mai technológiákkal és az okostelefonok végtelen lehetőségeivel a fényképek vagy videók készítése gyakorlatilag mindenki számára elérhető közelségbe került. A (még) nem létező tárgyakról készült képek létrehozására azonban létezik egy renderelésnek vagy CGI-nek (Computer Generated Image) nevezett alternatíva. Ezzel a technikával kiváló minőségű, fotórealisztikus képeket készíthetünk akár létező, vagy nem létező termékről egyaránt.

Ezekkel a lenyűgöző fotórealisztikus és igény szerint interaktív képekkel nagyszerűen inspirálhatod és meggyőzheted vásárlóidat.

Hogyan használható a 3D tartalom marketingeszközként?

A 3D-s tartalomkészítés a tartalomstratégia kulcsfontosságú része. Azáltal, hogy értékes, releváns és következetes anyagokat hozol létre és osztasz meg az érdeklőkkel és ügyfelekkel, segíthetsz nekik a problémáik megoldásában, felkeltheted az érdeklődésüket termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, és végső soron konverzióra ösztönözheted a látogatót.

A 3D tartalom tehát olyasmi, amit nem szabad kihagyni a stratégiai marketing megközelítéséből.

Mi az UGC?

Ellentétben azzal a vizuális tartalommal, amelyet a vállalkozás maga hoz létre, a felhasználó által generált tartalom (User Generated Content, UGC) az ügyfelek által létrehozott, nem fizetett, szűretlen, hiteles, közzétett információk, amelyeket különböző közösségi médiaplatformokon tesznek közzé. Az UGC, más néven a fogyasztók által generált tartalom (CGC) a vásárlók korábbi vásárlásaikról szóló vizuális és szöveges online véleményéből áll, amely betekintést nyújtanak a jövőbeli ügyfelek számára a vásárlási élménybe. Ez lehet egy fotó, videó, blog- vagy vitafórumbejegyzés, közvélemény-kutatási válasz vagy egy közösségi média weboldalon keresztül tett komment.

Az UGC nagyon hatékony módja a márka marketingjének. Segít a bizalomépítésben, a megbízhatóság bemutatásában, a fogyasztók inspirálásában és a konverziók növelésében.

A 3D tartalom típusai

Különböző típusú tartalmakat különböztethetünk meg:

Termék tartalom (Product content)

Magát a terméket állítja a figyelem középpontjába, megmutatva, hogy mi az, hogyan néz ki és mit tud.

Életstílus tartalom (Lifestyle content)

Megmutatja, hogyan illeszkedik a termék a felhasználó életstílusához, és hogyan épít rá, valamint bemutatja, hogy a termék hová viheti használótját, szó szerint és átvitt értelemben is.

Mesélő képek (Storytelling imagery)

Vizuális képek használata ötletek, személyes tapasztalatok és életre szóló tanulságok megosztására, amelyek erőteljes érzelmeket és véleményeket váltanak ki.