Mi az a 3D termékvizualizáció?
A 3D termékvizualizáció a termékek vizuális ábrázolása, általában termékfotózás vagy CGI (Computer Generated Image) a termékek online formában, különböző eszközökön történő bemutatása. A 3D termékvizualizáció emellett a fizikai termékek digitális másolatának létrehozását is jelenti. Általában azért készítik, hogy a termékeket vizuálisan vonzóvá tegyék és élvezetes online élmények létrehozására használják az ügyfelek, mint például a 3D megejelentők a fotórealisztikus CGI termékképek vagy az interaktív 3D konfigurátorok.
Milyen helyzetekben használják a 3D termékvizualizációt?
A 3D termékvizualizáció tökéletes eszköz az eCommerce számára, és hatékony módja a vállalat és a termékek online és offline bemutatásának. A 3D termékvizualizációval lehetőség nyílik arra, hogy a vásárlói élményt erőteljesen inspiráló és vonzó vizuális tartalom megjelenítésére, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy többet tudjanak meg a termékekről és a márkákról, és kapcsolódjanak hozzájuk. Azáltal, hogy megmutatja, hogyan használhatók ezek a termékek és/vagy szolgáltatások a való életben, a vásárlók preferenciát alakíthatnak ki egy márka vagy online kiskereskedő iránt. A vizuális tartalmak integrációjával és a megvásárolhatósági eszközök segítségével a vizuális tartalom megvásárolhatóvá válik, és a felhasználókat közvetlenül a márka weboldalán található termékoldalakra vezeti, ami közvetlenül befolyásolja az online konverziós arányokat. A vizuális tartalomnak az e-kereskedelmi élmény középpontjába állítása segít összekötni a terméket és a fogyasztót, valamint az offline és online terek közötti szakadékot.
Melyek a 3D termékvizualizáció legnagyobb előnyei?
A 3D termékvizualizáció hihetetlenül sokoldalú. Miután a 3D modellek elkészültek, többféleképpen is felhasználhatja őket. A vizuális modellekt gyakran használják bemenetként egy termék konfigurációs programban, ami lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az összes termékopciót és változatot megtekintsék, akár egy irányított értékesítési folyamaton keresztül. Ez online elvégezhető az olyan e-kereskedelmi platformokon, mint a WordPress vagy Woocommerce, de ez egy hatékony eszköz arra is, hogy növelje a konverziót és a rendelési értéket az üzleteiben.
3D termékvizualizáció 3D termékkonfigurátorral kombinálva
A termékkonfiguráció egy termék igényeinkhez és kívánságainkhoz való testreszabásának folyamata, valamint a konfigurált termék 2D vagy 3D megjelenítése. A termék konfigurációs szoftver általában tartalmazza, és lehetővé teszi, hogy menet közben vizualizálja és válassza ki a különböző opciókat. A 3D konfigurátor olyan digitális eszköz, amely egy vagy több 3D terméket/modellt tartalmazó interaktív 3D jelenetet jelenít meg. A felhasználók a kamera zoomolásával és forgatásával manipulálhatják a jelenetet, hogy a terméket minden szögből megtekinthessék, és egy 3D konfigurátor esetében maga a termék is módosítható. A 3D-s termékmegjelenítéssel kombinálva lehetőség van a dizájn jellemzőinek megváltoztatására, hogy lássuk, hogyan nézne ki a termék különböző színekben, formákban, méretekben, változatos textúrákkal, részletekkel és így tovább. Ezek a módosítások valós időben jelennek meg, ami nagyon magával ragadó élményt nyújt az ügyfél számára, aki teljes mértékben maga irányítja a termék megjelenítését.
Milyen egyéb technikák állnak rendelkezésre a 3D termékvizualizációhoz?
A kiterjesztett valóság (AR) nagyszerű módja annak, hogy 3D-ben mutassa be termékét, és bármilyen környezetben kipróbálhassa azt. Az AR segít az ügyfeleknek abban, hogy vizualizálják, hogyan néznének ki a termékei a való életben. A vizuális tartalom interaktivitással való kiegészítése még jobban megérteti a termékét, és segít az ügyfeleknek leküzdeni a képzeletbeli hiányosságokat. Mivel a végeredmény nagyobb valószínűséggel felel meg az ügyfelek elvárásainak, az AR boldogabb ügyfeleket, több eladást, kevesebb csalódást és kevesebb visszavételt eredményez.